انجمن تجارت الکترونیک تهران درباره الزام ای‌نماد: این موضوع منجر به ایجاد انحصار می‌شود

انجمن تجارت الکترونیک تهران با انتشار بیانیه‌ای تبدیل ای‌نماد به پنجره واحد مجوزهای کسب‌وکارهای فضای مجازی را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش فاواپرس، بر اساس بیانیه این انجمن تبدیل یک نماد اختیاری به پنجره واحد مجوزهای همه کسب‌وکارهای فضای مجازی به نفع اکوسیستم نوآوری کشور نخواهد بود و منجر به ایجاد انحصار و تمرکزگرایی خواهد شد.

به اعتقاد انجمن تجارت الکترونیک تهران، اجباری شدن ای‌نماد و تبدیل آن به نهادی قانونگذار، مجری و ناظر بر تمامی کسب‌وکارهای فضای مجازی، نه تنها تسهیلگر کسب‌وکارها نیست، بلکه می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد انحصار و تمرکزگرایی باشد.

تعامل در مسیر راهگشایی

در بخشی از این بیانیه با اشاره به اینکه تعامل موثر با متولیان امور حاکمیتی برای رسیدن به راهکارهای کارآمد و ارتقاء کیفیت قوانین، می‌تواند منجر به رشد و توسعه فضای کسب‌وکار و ایجاد امیدواری برای ساختن آینده شود، انحصار را منجر به آسیب جدی به اکوسیستم عنوان کرده است.

بیانیه انجمن تجارت الکترونیک تهران

الزام ای‌نماد در راستای انحصار است

بر اساس این بیانیه، پیشنهاد الزامی شدن اخذ نماد اعتماد الکترونیک(ای‌نماد) توسط کسب‌وکارهای اینترنتی که از سوی بانک مرکزی و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مستند به ماده ١٠٣ آیین نامه اجرایی ماده ١۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی، مطرح شده، می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد انحصار و تمرکز گرایی باشد.

این انجمن با تاکید بر درک دغدغه این دو نهاد نسبت به کاهش کلاه‌برداری‌ها و ارتکاب هر نوع بزه در فضای مجازی در این بیانیه اعلام کرده: «رویکرد پیشنهادی و راهکار پیاده‌سازی آن مورد اعتراض این انجمن است.»

همچنین انجمن تجارت الکترونیک تهران در بخش پایانی بیانیه خود برای هم‌اندیشی و بررسی راهکارهای پیش‌رو نیز اعلام کرده است.


خبرهای مرتبط

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.