اینستاگرام اکانت متاورس را مسدود کرد

یک هنرمند استرالیایی پنج روز پس از تغییر نام فیسبوک به متا متوجه شد که اکانت متاورس او بسته شده است.

نام کاربری این اکانت متاورس (Metaverse) بود و احتمالا به دلیل شباهت به نام جدید فیسبوک از دسترس خارج شد. فیسبوک حالا به تازگی پس از پیگیری‌های نیویورک تایمز این اکانت را دوباره دسترس قرار داده است.

خانم «تی-مای بائومان» می‌گوید در روزهای منتهی به تغییر نام فیسبوک در تاریخ ۲۸ اکتبر (۶ آبان)، پیام‌هایی درباره نام کاربری‌اش در اینستاگرام دریافت می‌کرد. یکی از کاربران گفته بود او قرار است میلیونر شود، ولی دیگری نوشته بود فیسبوک این نام را از او نمی‌خرد، آن را تصاحب می‌کند. و در تاریخ ۲ نوامبر (۱۱ آبان) دقیقا همین اتفاق افتاد. بائومان می‌گوید وقتی آن روز تلاش کرد وارد اکانتش شود، با این پیام مواجه شد که اکانت او مسدود شده چون تظاهر می‌کرده شخص دیگری است.

بائومان تلاش کرد هویت خود را به اینستاگرام ثابت کند اما پس از گذشت چند هفته هیچ پاسخی دریافت نکرد. او در مصاحبه با نیویورک تایمز می‌گوید: «این اکانت حاصل یک دهه زندگی و کار من بود. نمی‌خواستم تمام زحماتی که برای دنیای متاورس کشیده‌ام از اینترنت پاک شود. چنین اتفاقاتی مدام برای زنان دنیای فناوری می‌افتد، برای زنان رنگین پوست دنیای فناوری.»

اکانت متاورس

اکانت متاورس metaverse@ ‏با پیگیری‌های نیویورک تایمز آزاد شد

در نهایت یک ماه بعد در تاریخ ۲ دسامبر، نیویورک تایمز با متا تماس گرفت تا علت از دسترس خارج شدن اکانت بائومان را جویا شود. سخنگوی اینستاگرام گفت اکانت او به اشتباه به دلیل جعل هویت مسدود شده و به‌زودی بازیابی می‌شود. این شرکت بابت مشکل پیش‌آمده عذرخواهی کرد. دو روز بعد اکانت او دوباره در دسترس قرار گرفت. متا هنوز توضیحی درباره این که چرا این اکانت به دلیل جعل هویت مسدود شده بود، ارائه نکرده است.

بائومان در اکانتش وقایع زندگی خود در شهر «بریزبن» استرالیا را روایت می‌کرد و از شانگهای به عنوان محلی که شرکت واقعیت افزوده خودش موسوم به Metaverse Makeovers را تاسیس کرده بود، مطلب می‌گذاشت. او در زمان مسدود شدن اکانتش کمتر از ۱۰۰۰ دنبال‌کننده داشت. Metaverse Makeovers در سال ۲۰۱۲ تاسیس شد اما فعالیت‌های آن در سال ۲۰۱۷ به خاطر کمبود بودجه به حالت تعلیق درآمد و بائومان به دنیای هنر برگشت.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.