نایکی شرکت تولید‌کننده کفش مجازی برای متاورس را خرید

نایکی در راستای فعالیت‌های خود در متاورس شرکت تولید‌کننده کفش مجازی RTFKT را خرید؛ RTFKT شرکتی است که کفش‌های کتانی دیجیتالی و NFT برای متاورس تولید می‌کند.

نایکی در راستای فعالیت‌های خود در متاورس شرکت تولید‌کننده کفش مجازی RTFKT را خرید؛ RTFKT شرکتی است که کفش‌های کتانی دیجیتالی و NFT برای متاورس تولید می‌کند.

با این که نایکی هم‌زمان با فیسبوک، برنامه‌های متاورس خود را پیش می‌برد، اما فعالیت‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری روی رمزارزها و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTها) خود را از مدت‌ها پیش شروع کرده است.

این غول پوشاک در سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) سیستمی را برای توکنیزه کردن کفش CryptoKicks خود در بلاک چین اتریوم به ثبت رسانده بود و به‌تازگی نیز از خرید استودیو RTFKT خبر داده است.

نایکی، RTFKT را برند پیش‌رو معرفی کرده است که از نوآوری‌های پیشرفته برای ارایه کلکسیون‌های نسل بعدی ادغام فرهنگ و بازی استفاده می‌کند.

RTFKT ادعا می‌کند که در ماه فوریه ۲۰۲۱ (بهمن ۱۳۹۹) هم‌زمان با داغ شدن بازار NFTها، با هنرمند نوجوانی به نام FEWOCiOUS برای فروش کفش واقعی جفت شده با کفش مجازی همکاری کرد و از این طریق ۶۰۰ جفت کتانی به همراه NFT جفت شده با آن را تنها در شش دقیقه به فروش رساند. RTFKT در آن زمان بیش از ۳٫۱ میلیون دلار از این فروش به دست آورد.

کفش مجازی

با توجه به اینکه برخی NFTهای موجود در مارکت‌پلیس‌هایی مانند Opensea یا Nifty Gateway، در حال حاضر با قیمتی کمتر از قیمت اصلی خود برای فروش قرار داده شده‌اند، در مورد تغییر قیمت این NFTها در طول زمان نمی‌توان با اطمینان اظهار نظر کرد.

نایکی زمانی برای ایلان ماسک کفشی ورزشی با نماد تسلا طراحی کرده بود، اما حالا به نظر می‌رسد که عصری جدید برای فعالیت‌های این شرکت آغاز شده است.

RTFKT روز گذشته برای استارت‌آپی حمایت شده از سمت صندوق سرمایه‌گذاری رمزارز A16Z، آواتار دیجیتالی سه‌بعدی Clone X را در قالب NFT طراحی کرد که در متاورس استفاده می‌شوند و امروز نیز خبر همکاری‌اش با نایکی را منتشر کرد.

به گزارش Verge، به محض ورود بازدیدکنند‌ه به وب‌سایت RTFKT، از او درخواست می‌شود تا اطلاعات مربوط به ولت متامسک‌شان را وارد کنند تا هم بتوانند NFT خریداری شده را تأیید کنند و هم در آینده بسته به NFT خود امکان ورود به دنیاهای واقعیت مجازی را داشته باشند.

هدف نایکی برای خرید RTFKT، ایجاد محصولات و تجربیاتی بی‌نظیر به کمک به‌روز‌ترین موتور‌های بازی، NFTها، احراز هویت بلاک چینی و واقعیت افزوده برای کاربران است.

نایکی هزینه‌ خرید RTFKT را اعلام نکرده است، اما لوگوی رعد و برقی این شرکت را در وب‌سایت خود در کنار علائم نمادین کانورس (Converse) و جامپ‌من (Jumpman) قرار داده است.

کفش مجازی

کانورس و جامپ‌من سابقه‌ای چندین ساله دارند و براساس تاییدیه‌های سطح بالای ورزشی، طراحی‌های متمایز و فرهنگ مردمی در دنیای واقعی، ساخته شده‌اند؛ اما RTFKT به‌تازگی و در ژانویه ۲۰۲۰ (دی ۱۳۹۸) تأسیس شده است. این شرکت معتقد است که توسعه آگاهی بشریت سریع‌تر از پیش‌بینی‌ها در حال پیشرفت است و هدفش شتاب دادن به این پیشرفت و آینده دیجیتالی است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.