صندوق سرمایه‌گذاری پرشیافاند در استارت‌آپ ژرفا سرمایه‌گذاری کرد

ژرفا استارت‌آپی در حوزه بیمه و فناوری از جذب اولین دور سرمایه خود از طریق صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر پرشیا خبر داد. استارت‌آپ ژرفا محصول ویژه خود را با عنوان «سامانه دستیار بیمه ژرفا» به مرحله استفاده در شرکت‌های بیمه رسانده است.

به گزارش فاواپرس به نقل از روابط عمومی پرشیافاند، صندوق سرمایه‌گذاری پرشیافاند بر اساس استراتژی‌­های کلان و با بررسی روند‌ سرمایه‌گذاری‌های‌ نوآورانه، اقدام به سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ «ژرفا» به عنوان یکی از کسب‌وکارهای فعال در حوزه بیمه و فناوری کرده است. پرشیافاند دلیل این سرمایه­‌گذاری در استارت‌آپ ژرفا را قابلیت­‌های تخصصی، سابقه فعالیت افراد تیم در حوزه تحلیل داده و هوش تجاری و آگاهی آنها نسبت به معضلات صنعت بیمه عنوان کرد.

شهلا مردانی مدیرفنی و هم‌بنیان‌گذار استارت‌آپ ژرفا هم در این باره توضیح داد: «استارت‌آپ ما از تیم‌های خروجی شتاب‌دهنده تهران سایت است که از سال ۹۸ فعالیت خود را شروع کرده. پس از توسعه محصول اولیه ژرفا و کسب درآمد، در راستای آماده‌سازی و ارتقای نسخه بعدی سامانه از حمایت­‌های مالی و معنوی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، ستاد هوشمندسازی و اقتصاد دیجیتالی استفاده کردیم. در نهایت موفق شدیم نسخه بعدی دستیار بیمه را توسعه دهیم و مجوز دانش‌بنیانی را اخذ کنیم. اما با توجه به نیازهای پیش‌آمده، افزایش قدرت و سرعت در کسب‌وکارمان لازم بود که تامین مالی به شکل دیگری اتفاق بیفتد، بر همین اساس تصمیم به جذب سرمایه گرفتیم.»

طیبه قنبری مدیرعامل و بنیان‌گذار استارت‌آپ ژرفا نیز در خصوص تجربیات خود در زمینه جذب سرمایه گفت: «در آغاز فرایند جذب سرمایه، وی‌سی­‌های مختلفی را مورد بررسی قرار دادیم و آنهایی را که به حوزه ما علاقه‌مند بودند یا در این حوزه فعالیت می‌کردند برای مذاکره انتخاب کردیم. حین مذاکرات از منتورها و تیم‌­هایی که اخیراً جذب سرمایه انجام داده‌ بودند نیز نظر و مشورت­‌های لازم را دریافت کردیم. یکی از نکاتی که سایر استارت‌آپ‌­ها باید در نظر داشته باشند این است که در برنامه‌ریزی‌های تجاری خود هزینه‌ها و درآمدها را مبتنی بر برنامه عملی قابل اجرایی بنویسند، چراکه تخمین پایین یا بالای هر کدام از این موارد تبعاتی دارد، ضمن اینکه همین اعداد و ارقام در صورت رسیدن به قرارداد سرمایه‌گذاری تبدیل به KPI برای تیم می­‌شود.»

او در مورد معیارهای ژرفا برای جذب سرمایه توضیح داد: «به عنوان تیم سرمایه­‌پذیر ما نیز معیارهایی را برای خود در نظر گرفته بودیم، به عنوان مثال، صرفاً دنبال سرمایه نبودیم. نگاه کلان داشتن وی‌سی در همکاری و رضایت‌مندی تیم­‌های فعلی آنها بسیار برایمان اهمیت داشت. در ادامه با در نظر گرفتن فاکتور صداقت در مذاکرات‌مان چالش­‌های پیش روی ژرفا را با پرشیا در میان گذاشتیم و در نهایت موفق شدیم از پرشیافاند سرمایه جذب کنیم و امیدواریم این همکاری نقطه شروعی برای وقوع اتفاقات خوب در ژرفا و صنعت بیمه باشد.»

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.