استارت‌آپ‌های بیمیتو و ازکی با یکدیگر ادغام شدند

دو سال از ادغام برند بیمیتو و ازکی می‌گذرد و حالا هیات‌مدیره این دو مجموعه اعلام کرده‌اند که با در نظر گرفتن فاکتورهایی مانند مطابقت با فعالیت، تجسس‌پذیری، به خاطر سپردن و راحتی از این پس فعالیت خود را تحت برند واحد ازکی ادامه خواهند داد.

تیم لطیف، رئیس هیات‌مدیره ازکی، در این رویداد در توضیح این اتفاق گفت: «قرارداد همکاری بین ما و بیمیتو در اواخر ۱۳۹۸ امضا شد اما این موضوع خالی از چالش نبود و بحث تعامل فرهنگی بین دو مجموعه از مهم‌ترین چالش‌های ما بود. شروع کرونا و دورکاری کار را سخت‌تر کرد چون امکان تعامل را از بین برد. در زمان ادغام هر کدام از شرکت‌ها حدود ۷۰ نفر نیرو داشتند که اوایل ریزش داشت اما این عدد در اواخر ۱۳۹۹ به بالای ۲۰۰ نفر رسید.»

او ادامه داد: «یکی از اقدامات خوب ما تعیین دورنمای مشترک بود، ما می‌خواستیم بزرگ‌ترین فروشنده بیمه باشیم و بحث مقایسه را در کشور راه بیندازیم. در حال حاضر هم هرچند صنعت آنلاین بیمه بسیار کوچک و در حدود سه درصد است اما ۸۰ درصد از این بازار در اختیار ماست.»

تیم لطیف، مدیرعامل ازکی
تیم لطیف، مدیرعامل ازکی

پرداخت آنلاین خسارت به ۴۰ هزار درخواست نرسید

حامد ولی‌پوری، مدیرعامل بیمیتو، در ادامه این رویداد گفت: «هم‌افزایی‌ای که از سوی این دو برند ایجاد می‌شد یکی از نکات تاثیرگذار بر فرایند تصمیم‌گیری ما بود. ما بازار بیمه خودرو را می‌شناختیم ولی ازکی تمرکز متفاوتی داشت و ما می‌دیدیم که این دو کنار هم بهتر فعالیت می‌کنند.»

او ادامه داد: «کنار هم قرار گرفتن این دو شرکت ما را امروز به جایی رسانده است که بزرگ‌ترین قرارداد تلویزیونی را در صداوسیما گرفته‌ایم؛ ما پس از این ادغام از نظر اقتصادی در نقطه خوبی هستیم و دیگر جذب سرمایه هم نداشتیم.»

حامد ولی‌پوری، مدیرعامل بیمیتو
حامد ولی‌پوری، مدیرعامل بیمیتو

ولی‌پوری با اشاره به اینکه حالا به شرکتی بیش از هزار میلیارد تومانی تبدیل شده‌اند گفت: «وقتی راجع‌ به صنعت بیمه حرف می‌زنیم از چهار درصد از GDP صحبت می‌کنیم. امروز ما در نقطه‌ای هستیم که بیش از ۹۰ درصد تصوری که مردم از بیمه دارند به وسیله شرکت ما ایجاد شده است.»

او در خصوص تحقیقات این دو مجموعه برای انتخاب یک برند واحد گفت: «ما می‌خواستیم بسنجیم که بین بیمیتو و ازکی باید کدام را انتخاب کرد. مطابقت با فعالیت، تجسس‌پذیری،‌ به خاطر سپردن و راحتی، معیارهای ما برای این تصمیم بودند. یکی از معیارهای مهم مطابقت با ماهیت فعالیت بود که در ازکی بهتر جواب می‌داد. تست بعدی این بود که مردم چقدر راحت می‌توانند یک کلمه را به خاطر بسپارند و چطور آن را می‌شنوند. در مورد بیمیتو نوشتارهای مختلفی از سوی مردم وجود داشت در حالی که در ازکی ما دقتی ۹۹ درصدی داشتیم.»

ولی‌پوری تاکید کرد: «ما مطمئن شده بودیم که یک برند می‌خواهیم و تحقیقات بازار به ما نشان داد ازکی می‌تواند در این مسیر برند موفق‌تری باشد و به ما بیشتر کمک کند.»

به گفته او، از این پس وب‌سایت و اپلیکیشن بیمیتو به وب‌سایت و اپ ازکی تبدیل خواهند شد و ترکیب سهامداری نیز به از ابتدا به طور مساوی بوده است.

ولی پوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سال گذشته پیش‌بینی شده بود بیمیتو ۴۰ هزار درخواست پرداخت خسارت را آنلاین ثبت کند گفت: «به واسطه محدودیت صنعت بیمه روی پذیرش تکنولوژی‌های جدید ما در فضای عملیاتی مجبور شدیم ارائه این سرویس را تنها به کسانی که از بیمیتو خرید کرده‌اند خلاصه کنیم. در نتیجه این عدد به ۴۰ هزار نرسید و ۲۲ هزار درخواست خسارت آنلاین برای بیمیتو ثبت شد.»

او ادامه داد: «ما علاقه‌مندیم این امکان برای کاربران دیگر فعال شود اما به همراهی بدنه صنعت بیمه در این حوزه نیاز داریم.»

مدیرعامل بیمیتو در پایان درباره مدیریت و اطلاع‌رسانی این تغییر برند در سطح عمومی گفت: «ما فعالیت‌های تبلیغاتی خود را روی مجموعه ازکی متمرکز کردیم. اگر دقت کرده باشید در چند ماه اخیر خبری از بیمیتو نبود. ما تلاش کردیم به کاربران قدیمی پیام‌هایی را درباره چرایی این اتفاق منتقل کنیم.»

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.