کسب‌وکار‌های خرد می‌توانند در 10 دقیقه ای‌نماد بدون ستاره بگیرند

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی طی بیانیه‌ای اعلام کرد کل فرایند دریافت اینماد بدون ستاره، از ابتدای ثبت‌نام تا دریافت کد ای‌نماد، برای کاربر معمولی، در مدت‌زمان ۱۰ دقیقه قابل انجام است.

به گزارش فاواپرس به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، این نهاد در پاسخ به برخی مطالب مبنی بر زمان‌بر بودن فرایند دریافت اینماد اعلام کرد کل فرایند دریافت کد اینماد بدون ستاره در مدت ۱۰ دقیقه قابل انجام بوده و الزام اینماد برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی به هیچ وجه مانعی برای کسب‌وکار اینترنتی به ویژه کسب‌وکارهای خرد و خانگی نخواهد بود.

این مرکز اضافه کرده، فرایند اعطای نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد)، به‌ عنوان مجوز کسب‌وکارهای اینترنتی، با تکمیل پروژه سیستمی‌سازی و هوشمندسازی از اواخر ۹۸ به صورت کاملاً غیرحضوری و آنلاین امکان‌پذیر بوده و میانگین زمان آن در گروه کالا/خدمت‌های مختلف به کمتر از یک روز (چند ساعت) کاهش یافته است.

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مدعی‌ است اینماد بدون ستاره را در راستای ساده‌سازی فرایند برای کسب‌وکارهای خردوخانگی، صرفاً با احراز هویت شخص و دامنه (و حذف سایر مراحل احراز)، به‌ عنوان اولین مجوز ثبت‌محور در کشور راه‌اندازی کرده است.

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی کسب‌‌وکار خرد را کسب‌‌وکاری می‌داند که تعداد تراکنش‌‌های آن در ماه کمتر از ۵۰ عدد و مجموع مبلغ تراکنش‌‌هایش در ماه کمتر از ۵۰ میلیون تومان باشد. در صورتی که تعداد یا مجموع مبلغ تراکنش‌‌های شخص صاحب امتیاز طی یک ماه از میزان تعیین‌شده بیشتر شود، این کسب‌‌وکارها موظف‌اند ظرف ۱۰ روز، مراحل کامل اعطای اینماد و تبدیل اینماد بدون ستاره به اینماد ستاره‌دار را طی کنند که طبق توضیحات، میانگین زمان آن در گروه کالا/خدمت‌های مختلف کمتر از یک روز است.

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در یک فیلم آموزشی، مراحل دریافت اینماد بدون ستاره‌ را نشان داده که در ادامه می‌بینید:

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.