با موضوع واکسن و انتخابات؛

شهادت مدیران فیس‌بوک، گوگل، توییتر در مورد نشر اطلاعات کذب

مدیران عامل فیس‌بوک، گوگل و توئیتر از توافق بر سر ادای شهادت در کنگره آمریکا در مورد تبدیل پلتفرم‌های خود به ابزاری برای نشر اطلاعات دروغ خبر داده‌اند.

به گزارش « فاواپرس» به نقل از انگجت، مارک زاکربرگ، جک دورسی و ساندار پیچای در تاریخ ۲۵ مارس در جمع اعضای کمیته بازرگانی و انرژی کنگره آمریکا حاضر شده و در مورد نحوه گردش اطلاعات غلط و آزاردهنده از طریق پلتفرم‌های خود توضیحاتی ارائه کرده و به خصوص این فرایند را در ارتباط با موضوعاتی همچون واکسن‌های کرونا و انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا توضیح خواهند داد.

بر اساس بیانیه کمیته یادشده گوگل، فیس‌بوک و توئیتر به ابزاری برای دروغ پراکنی در مورد واکسن‌های کرونا و نیز طرح ادعاهای متعدد در مورد تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده مبدل شده‌اند و اجازه داده‌اند تا این دروغ‌ها منتشر شوند و بحران‌های ملی در آمریکا در این زمینه تشدید شود. این امر پیامدهای بدی برای بهداشت ملی و ایمنی مردم آمریکا داشته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: هدف از برگزاری این جلسه استماع، مسئول نگهداشتن پلتفرم‌های آنلاین در جهت مقابله با نشر فزاینده اخبار دروغین و کذب است. تلاش این پلتفرم‌ها برای وضع قوانین مؤثر داخلی در این زمینه به شکست انجامیده و ما باید برای تغییر انگیزه‌های آنها برای حل این مشکل کمک کنیم.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.