انویدیا چیپ‌های ویژه استخراج اتریوم را راهی بازار می‌کند

همزمان با افزایش بی‌سابقه محبوبیت رمز ارزها انویدیا از تصمیم خود برای عرضه چیپست‌های قدرتمند و جدید «CMP» یا «پردازشگر استخراج ارز دیجیتال» برای استخراج اتر تا یک ماه دیگر خبر داد.

ارزش اتریوم که دومین ارز دیجیتال محبوب و قدرتمند دنیا محسوب می شود، طی یک سال گذشته در حدود 550 درصد افزایش یافته است. طی یک هفته گذشته نیز ارزش این رمز ارز روند صعودی خود را طی کرده و در آستانه فتح قله 2 هزار دلاری است.

به گفته سخنگوی انویدیا،‌ نخستین چیپست‌های جدید CMP ظرف کمتر از یک ماه آینده به بازار عرضه می‌شوند. معمولا ماینرها برای استخراج اتریوم مجبور هستند چندین کارت گرافیک خریداری کرده و آنها را به سیستم متصل کنند تا بازدهی بیشتری داشته باشند.

پاییز امسال، انویدیا سری جدیدی از کارت‌های گرافیک خود را به بازار عرضه کرد که مورد استقبال گیمرها قرار گرفت، اما با این وجود به دلیل تقاضای بالای کارت‌های گرافیک قدرتمند،‌ کمبود چنین کارت‌های گرافیکی در بازار محسوس بود. بخشی قابل توجهی از چیپست‌های انویدیا توسط ماینرها خریداری می‌شوند که به افزایش قیمت و کمیاب شدن چیپ‌ها منجر شده و باعث نارضایتی گیمرها و دیگر کاربران می شود.

چیپست‌های CMP انویدیا بهترین عملکرد و کارایی را برای استخراج رمز ارز دارند و برای انجام کارهای گرافیکی به بازار عرضه نمی‌شوند. انویدیا تایید کرده که برخلاف کارت‌های گیمینگ RTX 3070 یا RTX 3080 قدرت هش ریت کارت‌ گرافیک RTX 3060 را که در ماه‌های آتی عرضه خواهد شد، تا 50 درصد کاهش می‌دهد تا بیشتر مورد توجه گیمرها قرار بگیرد.

انویدیا کارت‌های گرافیک قدرتمند خود را با فناوری هوش مصنوعی با هدف استفاده توسط گیمرها به بازار عرضه می‌کند، اما همین چیپست‌ها عموما در بازار توسط ماینرها برای استخراج اتریوم به کار برده می‌شوند. بازار رمز ارزها در حال رشد است و انویدیا سعی دارد با عرضه چیپست‌های قدرتمند مخصوص استخراج رمز ارز،‌ حرفی برای گفتن در این بازار داشته باشد. بدین طریق نه تنها رضایت گیمرها را فراهم خواهد کرد بلکه جای پای خود را در حوزه ماینینگ محکم کرده و در این زمینه هم به درآمد قابل توجهی دست پیدا خواهد کرد.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.