جی پی مورگان:

رکوردشکنی بیت کوین ناپایدار است و افت خواهد کرد

تحلیلگران بانک سرمایه گذاری جی پی مورگان در یادداشتی اعلام کردند که رکورد ۵۰ هزار دلاری ارزش بیت کوین پایدار نخواهد ماند و به زودی شاهد کاهش تدریجی قیمت ارزش این رمز ارز محبوب خواهیم بود.

پیشتر نیز تحلیل‌گران جی پی مورگان گفته بودند که در بلند مدت ارزش بیت کوین به ۱۴۶ هزار دلار خواهد رسید، اما به نظر می‌رسد در کوتاه مدت کاربران شاهد کاهش نوسانات هیجانی بیت کوین خواهند بود.

روز گذشته بیت کوین به بالاترین ارزش خود در طول تاریخش دست یافت و توانست قله ۵۰ هزار دلاری را از آن خود کند. طی ۲۴ ساعت گذشته، ارزش این رمز ارز جنجالی افزایش داشته تا جایی که در ساعاتی از امروز توانست رکورد ۵۳۷۰۰ دلار را نیز به نام خود ثبت کند.

سرمایه گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری ایلان ماسک و برخی شرکت‌های بزرگ باعث شد که ارزش بیت کوین طی هفته‌های جاری به شدت افزایش پیدا کند، اما سوال مهم این است که این روند تصاعدی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ آیا بعد از افزایش ارزش قیمت بیت کوین شاهد ریزش ناگهانی قیمت بیت کوین خواهیم بود؟ نهنگ‌ها تا چه اندازه می‌توانند وضعیت بازار بیت کوین را در حالت رشد نگه دارند؟

بانک سرمایه گذاری ایالات متحده در پستی اعلام کرد که ارزش بیت کوین طی سه ماه گذشته در حدود ۸۷ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که ارزش طلا در همین بازه زمانی تنها ۱۶ درصد اضافه شده است. در واقع رشد بیت کوین چند برابر طلا بوده است و به همین دلیل بسیاری تمایل دارند دارایی های خود را به رمز ارز تبدیل کنند و بیت کوین را به عنوان جانشین مناسبی برای طلا درنظر می‌گیرند.

برخی تحلیلگران بازار چنین روندی را تهدیدآمیز می‌نامند و نگران ریزش ناگهانی ارزش بیت کوین هستند. به گفته تحلیلگران، ارزش کل بیت کوین در گردش از ۲۰۰ میلیارد دلار در شهریورماه به رقمی بالغ بر ۹۰۰ میلیارد دلار رسیده است که خبر از جهش ۷۰۰ میلیارد دلاری می‌دهد.

در قسمت دیگری از یادداشت تحلیلگران جی پی مورگان به این موضوع نیز اشاره شده است که حجم بیت کوین تقریبا محدود است و ماینرهای فعلی می‌توانند در حد مشخصی کوین جدید به بازار عرضه کنند. در نتیجه مزارع خرده فروشی بیت کوین نیز می‌توانند بر جریانات بازار رمز ارزها تاثیرگذار باشند.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.