بهترین اسپیکر گوشی‌های سال 2021

در آستانه نزدیک شدن به سال 2022 میلادی، گزارش‌های متعدد درباره عملکرد گوشی‌های هوشمند در حال انتشار است که در این گزارش قصد داریم شما را با بهترین اسپیکر گوشی‌های سال 2021 آشنا کنیم.

با نزدیک شدن به سال جدید ۲۰۲۲ میلادی و تب و تاب ارایه گزارش در خصوص عملکرد‌های مختلف گوشی‌های هوشمند، وب‌سایت فناوری GSMArena در گزارش اخیر خود به بررسی بهترین اسپیکر گوشی‌های سال 2021 پرداخته که در اینجا به آن خواهیم پرداخت.

بررسی‌های فنی صورت گرفته برای تست اسپیکر گوشی‌های مختلف توسط وبسایت GSMArena با یک روش کاملاً جدید انجام شده است. در این روش، نه تنها مبنای قبلی محاسبه اعداد خروجی دستگاه کنار گذاشته شد، بلکه سنجش از طریق ابزار جانبی همچون هندزفری نیز حذف شد. به عبارت دیگر در تست جدید مبنا کیفیت خروجی صدا بود که باید از طریق خود گوش انسان دریافت می‌شد.

فهرست بهترین اسپیکر گوشی‌های سال 2021

نکته کلیدی در این میان این است که گوشی‌ها اخیراً آنقدر در این زمینه پیشرفت کرده اند که تفاوت بین بهترین و بدترین تنها با تجهیزات آزمایشگاهی قابل اندازه‌گیری است. با ذکر این مختصر اکنون می‌توانیم به نتایج بدست آمده از این بررسی جدید بپردازیم. در ادامه شما می‌تواند بهترین اسپیکر گوشی‌های سال 2021 را ملاحظه کنید.

بهترین اسپیکر گوشی‌های سال 2021

1. گوشی Asus ROG Phone 5

نتایج بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که گوشی هوشمند ایسوس ROG Phone 5 را باید در صدر فهرست بهترین اسپیکر گوشی‌های سال 2021 قرار داد. یک گوشی ویژه بازی بی شک باید تجربه‌های چند رسانه‌ای بالایی را عرضه کند و ROG Phone 5 در زمینه صدا بسیار عالی عمل کرده است.

این دستگاه دارای DTS:X و بلندگو‌های استریو با ۲ آمپلی‌فایر است که صدای ۲۴ بیت/ ۱۹۲ کیلوهرتز را عرضه می‌کند. این گوشی بدون هندزفری صدای با کیفیت قابل توجهی را عرضه می‌کند که این کیفیت را چه در هنگام بازی، چه پخش موسیقی و چه تماشای ویدئو حفظ می‌کند. این گوشی هوشمند علاوه بر این، پنجمین گوشی سال ۲۰۲۱ در بلندی صدا محسوب می‌شود.

بهترین اسپیکر گوشی‌های سال 2021

2. گوشی Asus Zenfone 8

به باور برخی کارشناسان دیگر، Zenfone 8 را باید در صدر فهرست بهترین اسپیکر گوشی‌های سال 2021 قرار داد، اما ما همچنان به روش بررسی جدید خود اطمینان داریم و این دستگاه در رده دوم قرار می‌دهیم هرچند که در کیفیت صدای اسپیکر‌های آن شک نداریم.

در واقع، ما اعتراف می‌کنیم که این ایسوس کوچک صدایی بسیار بزرگتر از آنچه که ابعاد گوشی نشان می‌دهد تولید می‌کند؛ بنابراین اگر بخواهیم نسبت کیفیت صدا را به اندازه گوشی در نظر بگیریم، Zenfone 8 را باید قهرمان بلامنازع معرفی کنیم. این گوشی از اسپیکر استریو بهره می‌برد که صدای ۳۲ بیت / ۳۸۴ کیلوهرتز را عرضه می‌کند.

بهترین اسپیکر گوشی‌های سال 2021

4. گوشی‌های سری آیفون 13

سری آیفون ۱۳، به طور کلی اسپیکر‌های خوبی دارند که کیفیت قابل توجهی را عرضه می‌کنند. دو گوشی آیفون ۱۳ اصلی و آیفون ۱۳ پرو کیفت صدای بسیار خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند، اما بی شک آیفون ۱۳ پرو مکس، قدری کیفیت صدا بالاتر را ارائه می‌دهد؛ بنابراین اگر از خودتان می‌پرسید که چرا هزینه زیادی تری را برای پرو مکس باید پرداخت کرد، کیفیت صدای عالی اسپیکر‌های آن یکی از این دلایل است. آیفون ۱۳ پرو مکس، در زمینه بلندی صدا نیز ششمین گوشی در فهرست بهترین اسپیکر گوشی‌های سال 2021 محسوب می‌شود.

بهترین اسپیکر گوشی‌های سال 2021

4. گوشی شیائومی Mi 11 Ultra

گوشی هوشمند شیائومی Mi 11 Ultra ثابت کرده است که نه تنها در عرصه دوربین، بلکه در عرصه صدا نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این گوشی کیفیت صدای بسیار خوبی را عرضه می‌کند و در زمینه بلندی صدا نیز در بین ۱۰ گوشی برتر امسال قرار دارد. این دستگاه دارای اسپیکر استریو است که صدای ۲۴ بیت/۱۹۲ کیلوهرتز را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

بهترین اسپیکر گوشی‌های سال 2021

5. گوشی شیائومی 11T

شیائومی اسپیکر‌های باکیفیت خود را فقط در گوشی‌های پرچمدار استفاده نکرده و گوشی‌های شاخص میان رده این برند نیز از آن‌ها بهره می‌برند. نمونه بارز این دستگاه ها، گوشی هوشمند Xiaomi 11T است که به همان اسپیکر استریو با صدای ۲۴ بیت/۱۹۲ کیلوهرتز مجهز شده که در پرچمدار Mi 11 Ultra وجود دارد.

در این سری، گوشی Xiaomi 11T Pro را نیز نباید فراموش کرد که آن هم از اسپیکر استریو تنظیم شده توسط هارمن کاردن بهره می‌برد. این دو دستگاه در تست‌های انجام شده، کیفیت صدای یکسانی را ارائه داده اند.

بهترین اسپیکر گوشی‌های سال 2021

6. گوشی شیائومی Black Shark 4

گوشی هوشمند Xiaomi Black Shark 4، یکی دیگر از گوشی‌های با کیفیت این فهرست محسوب می‌شود. این دستگاه همچون دیگر گوشی‌های شاخص شیائومی از اسپیکر‌های استریو با صدای ۲۴ بیت/ ۱۹۲ کیلوهرتز بهره می‌برد. این گوشی نیز کفیت صدای بسیار خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

بهترین اسپیکر گوشی‌های سال 2021

7. گوشی ویوو +X70 Pro

شرکت ویوو به طور معمول از بلندگو‌های استریو استفاده نمی‌کند، اما گوشی هوشمند +X70 Pro که امسال عرضه شد نسبت به سایر گوشی‌های این برند، در این زمینه یک استثنا محسوب می‌شود. این دستگاه از اسپیکر استریو بهره می‌برد که صدای ۳۲ بیت / ۱۹۲ کیلوهرتز را عرضه می‌کند و این به معنای بهترین گوشی ویوو در عرصه صدا است که آن را در فهرست بهترین اسپیکر گوشی‌های سال 2021 قرار داده است.

8. گوشی هواوی Mate X2

در انتهای این لیست به گوشی Huawei Mate X2 می‌پردازیم که یکی از بهرتین‌ها در عرصه صدا است. این گوشی نیز به بلندگو‌های استریو بسیار با کیفیت مجهز شده که می‌تواند تجربه چند رسانه‌ای هیجان انگیزی را بدون هندزفری در اختیار کاربر قرار دهد. اسپیکر این گوشی همچنین در زمینه بلندی صدا نیز بسیار قدرتمند است و خروجی فوق العاده‌ای دارد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.