آیفون 14 سرآغاز همکاری اپل و ال‌جی

طبق آخرین گزارش‌ها احتمالا آیفون 14 به نمایشگر‌های ال‌جی با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز مجهز شود.

بر اساس گزارش‌های دریافتی شرکت اپل قصد دارد با کمک شرکت ال‌جی، از نمایشگر‌های ۱۲۰ هرتزی این شرکت در آیفون 14 استفاده کند.

در ماه سپتامبر، اولین بار شایعاتی مطرح شد که شرکت اپل قصد ندارد نسخه Mini آیفون 14 را تولید کند و به جای آن نسخه Max با ابعاد بزرگتر را ارائه خواهد کرد. ظاهراً این حرکت به دلیل میزان پایین فروش آیفون ۱۲ مینی در مقایسه با مدل‌هایی که صفحه نمایش بزرگتر دارند صورت گرفته است.

اطلاعاتی جدیدی که در مورد آیفون ۱۴ مکس در اوایل ماه دسامبر منتشر شد، نشان می‌دهد به دلیل اینکه شرکت سامسونگ تنها تامین‌کننده نمایشگر‌های ۱۲۰ هرتزی LTPO اپل است، این گوشی احتمالاً با صفحه نمایش ۶۰ هرتزی LTPS ارائه خواهد شد. با این حال، تحولات اخیر دنیای فناوری نشان می‌دهد که ممکن است اتفاقات جدیدی روی دهد.

طبق گزارش وبسایت خبری PhoneArena، شرکت اپل بالاخره توانست امکان تجهیز نسخه‌های iPhone 14 Max خود با صفحه نمایش LTPO با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز را فراهم کند. این خبر چند روز پس از آن منتشر شد که شرکت ال‌جی موفق به تولید پنل‌های نمایشگر LTPO با فرکانس ۱۲۰ هرتزی شد و بلافاصله سفارش قابل‌توجهی از اپل برای خرید دریافت کرد. تا پیش از این شرکت اپل ناچار بود نمایشگر‌های ۱۲۰ هرتزی خود را به طور انحصاری از سامسونگ تهیه کند و به این غول فناوری کره‌ای وابسته بود.

حال با ورود ال‌جی به زنجیره تامین نمایشگر آیفون اپل، انحصار سامسونگ عملاً شکسته شده و برای شرکت اپل امکانات تازه‌ای برای تامین لوازم مورد نیاز خود فراهم شده است.

به این ترتیب طبق گزارش‌های قبلی، آیفون ۱۴ مکس جایگزین آیفون ۱۴ مینی خواهد شد و به نمایشگر بزرگ ۶.۷ اینچی LTPO با فرکانس ۱۲۰ هرتز مجهز خواهد بود. توجه داشته باشید هر چند آیفون ۱۴ مکس و آیفون ۱۴ پرو مکس هر دو از صفحه نمایش هم اندازه استفاده می‌کنند، اما محصولات متفاوتی هستند. آیفون ۱۴ مکس در حقیقت نمونه ارزان‌تر آیفون خواهد بود و بنابراین، دارای بسیاری از امکانات و قابلیت‌های ارائه شده در نسخه‌های برتر نیست.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.