آموزش نصب اپلیکیشن اندرویدی روی ویندوز 11

مایکروسافت پیش از این آزمایش پشتیبانی از نصب اپلیکیشن اندرویدی روی ویندوز 11 را از طریق Windows Store از طریق فروشگاه App Amazon آغاز کرده است.

به گزارش فاواپرس، ویژگی نصب اپلیکیشن اندرویدی روی ویندوز 11 در حال حاضر برای کاربران این سیستم عامل که در ساخت Insider Preview ثبت نام کرده‌اند در دسترس است.

با این حال مایکروسافت در حال حاضر فقط به کاربران اجازه می‌دهد برنامه‌ها را از طریق فروشگاه App Amazon نصب کنند و در حال حاضر فقط تعداد محدودی برنامه را ارایه می‌دهد.

با کنار گذاشتن تعداد محدود برنامه‌ها، فروشگاه برنامه فقط در ایالات متحده در دسترس است، بنابراین مکان سیستم شما باید در منطقه ایالات متحده تنظیم شود تا همه چیز کار کند یا باید از VPN استفاده کنید.

با استفاده از یک ابزار منبع باز که اخیراً معرفی شده است به نام WSA PacMan می‌توان برنامه را نصب کرد. این یک ابزار منبع باز فهرست شده در Github است که به کاربران اجازه می دهد مستقیما برنامه‌های اندروید را در ویندوز 11 بارگذاری کنند.

برای اینکه این ابزار کار کند، کاربران باید زیرسیستم‌های ویندوز را برای اندروید نصب و فعال کنند.

برای نصب اپلیکیشن اندرویدی روی ویندوز 11، مراحل زیر را باید دنبال کنید:

1.چند تنظیمات مهم را در ویندوز 11 فعال کنید

ابتدا باید دو ویژگی را در ویندوز 11 فعال کنید Virtual Machine Platform و پلتفرم Hypervisor Windows. برای فعال کردن آنها، روی Start کلیک کنید و عبارت Turn Windows features on or off را تایپ کنید و enter را فشار دهید.

به دنبال هر دو گزینه باشید، آنها را فعال کنید و کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.

2.Windows Subsystems را برای اندروید فعال کنید

ابتدا باید زیرسیستم های ویندوز را برای اندروید با اپ استور آمازون دانلود کنید. پس از دانلود، روی دکمه ویندوز راست کلیک کرده و روی Windows Terminal (Admin) کلیک کنید. در اینجا، «add-appxpackage -Path» را تایپ کنید؛ مسیر پکیج شامل نام بسته را وارد کنید.

اینتر را بزنید تا مراحل نصب شروع شود.

3.ابزار WSA-PacMan را از GitHub دریافت کنید

برنامه را جستجو کنید و آن را در رایانه شخصی ویندوز 11 خود دانلود کنید. برنامه را نصب و اجرا کنید. سپس از شما می خواهد که زیرسیستم های ویندوز را برای اندروید فعال کنید. دستورالعمل ها را دنبال کنید.

4.فایل های apk را دانلود کنید و شروع به نصب برنامه های اندروید کنید

وقتی همه چیز درست شد، فایل apk برنامه مورد نظر را دانلود کنید. به سادگی روی برنامه کلیک کنید تا آنها را نصب کنید.

این فرآیند راه‌حلی برای فعال کردن پشتیبانی اندروید در ویندوز 11 است و شامل برنامه‌های شخص ثالث می‌شود. بنابراین آنها را با مسئولیت خود نصب کنید. همچنین توجه داشته باشید که برنامه‌هایی که به Google Services متکی هستند به درستی کار نخواهند کرد زیرا ویندوز 11 در حال حاضر از خدمات Google پشتیبانی نمی‌کند.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.