ایلان ماسک:

قیمت بیت کوین و اتریوم بالا به نظر می‌رسند

اتریوم برای اولین بار قیمت بالاتر از ۲۰۰۰ دلار را تجربه کرده و بیت کوین هم با قیمتی نزدیک به ۵۶ هزار دلار توانسته به ارزش بازار بالاتر از ۱ تریلیون دلار دست پیدا کند. در حالی که یکی از دلایل اصلی این موضوع سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری تسلا در بیت کوین است، مدیرعامل این کمپانی یعنی ایلان ماسک در توییتی قیمت این دو رمزارز را بالا اعلام کرده است.

گفته یکی از فعالان بازارهای مالی به نام «پیتر شیف» مبنی بر اینکه طلا دارایی بهتری نسبت به بیت کوین یا ارز بی‌پشتوانه است، واکنش ایلان ماسک در توییتر را در پی داشته. بد نیست بدانید شیف یکی از افرادی است که نسبت به آینده بیت کوین و رشد قیمتش بدبین است.

شیف در توییتی گفته که طلا پول واقعی محسوب می‌شود و از پول کاغذی و دارایی دیجیتال بهتر است، اما به گفته ماسک یک ایمیل که به سرمایه‌گذار اطلاع می‌دهد طلا دارد، با داشتن طلا متفاوت است. به اعتقاد ماسک پول تنها داده‌ای برای معامله است: «پول فقط داده‌ای‌ است که به ما اجازه می‌دهد از مشکلات مربوط به مبادلات جلوگیری کنیم. با توجه به این موضوع، قیمت بیت کوین و اتریوم بالا به نظر می‌رسند.»

با وجود چنین اظهارنظری، بیت کوین و اتریوم همچنان رشد قیمت را تجربه می‌کنند. بیت کوین اکنون قیمتی بیش از ۵۶ هزار دلار دارد و اتریوم هم می‌خواهد قله قیمتی ۲۱۰۰ دلار را فتح کند، البته اگر بتواند ارزش خود را بالاتر از ۲۰۰۰ هزار دلار حفظ کند.

ایلان ماسک در هفته‌های گذشته با توییت‌های مختلفی توانسته تغییراتی در روند بازار رمزارزها ایجاد کند و برای مثال قیمت « دوج کوین» را چندین برابر کند، هرچند پس از مدتی از فروش این رمزارز توسط سرمایه‌گذاران عمده و اصلی حمایت کرد. باید منتظر ماند و دید توییت اخیر این کارآفرین میلیاردر و مدیرعامل تسلا، می‌تواند تغییری در روند بازار ایجاد کند یا در آینده نزدیک قیمت بیت کوین از ۶۰ هزار دلار هم فراتر می‌رود.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.