وزیر ارتباطات: سهم اقتصاد دیجیتال ایران 4 تا 5 درصد است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سهم اقتصاد دیجیتال ایران از تولید ناخالص داخلی را بین ۴ تا ۵ درصد دانست و از تلاش این وزارتخانه برای رسیدن به سهم ۱۰ درصدی سخن گفت.

به گزارش فاواپرس، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز (۱۴ دی ۱۴۰۰) در جمع هیات‌ عامل، مدیران و معاونان منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام از تلاش‌های وزارت ارتباطات دولت سیزدهم برای جهش سهم اقتصاد دیجیتال ایران از ۵ درصد به ۱۰ درصد خبر داد.
آذری جهرمی اما در آخرین هفته‌های تصدی وزارت ارتباطات دولت قبل اعلام کرده بود که این سهم، ۶.۴ درصد طی سال ۹۹ بوده و تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۷.۲ درصد می‌رسد.

زارع‌پور: تصمیم کارگروه اقتصاد دیجیتال، تصمیم هیات دولت است

وزیر ارتباطات در این نشست در ارتباط با کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال که به تازگی تشکیل آن به تصویب هیات دولت رسیده است، گفت: کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال با توجه به اصول ۱۲۷ و ۱۳۸ به ریاست وزارت ارتباطات تشکیل شده و تصمیمات این کارگروه در موضوع اقتصاد دیجیتال در حکم تصمیمات هیات دولت است. تشکیل این کارگروه ظرفیت خوبی است تا با همراهی وزرای محترم عضو و رفع موانع موجود، جهت‌گیرهای منطقه ویژه اقتصادی پیام را به سمت توسعه اقتصاد دیجیتال هدایت کنیم.

او در مورد ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی پیام نیز بیان کرد: در بخش‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار و اقتصاد پلتفرمی، منطقه ویژه اقتصادی پیام از زیرساخت‌های خوبی برای افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص کشور برخوردار است.

وزیر ICT در مورد این منطقه اقتصادی ادامه داد: منطقه ویژه بودن، داشتن فرودگاه بین‌المللی، نزدیکی به تهران و امکانات و زیرساخت‌های لازم برای صادرات و واردات و از همه مهم‌تر قرار گرفتن در کنار وزارتخانه‌ای تخصصی، ظرفیتی را برای منطقه ویژه اقتصادی پیام ایجاد کرده است تا تبدیل به قطب اقتصاد دیجیتال کشور و بلکه منطقه شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: در دوره جدید همه برنامه‌ریزی‌ها در منطقه ویژه اقتصادی پیام باید متمرکز بر حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و جذب سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه باشد.

تولید تجهیزات شبکه ملی اطلاعات در منطقه پیام

هفتمین وزیر ارتباطات ایران همچنین روی فراهم کردن زمینه‌ تولید تجهیزات مورد نیاز شبکه ملی اطلاعات در منطقه ویژه اقتصادی پیام و ایجاد هاب پستی منطقه و مرکز ترانزیت داده تاکید کرد.
زارع‌پور در انتها نیز شرکت‌های مستقر در منطقه پیام از جمله ابرآروان، مرکز تبادل داده بین‌الملل شهید فخری‌زاده و فازهای در حال توسعه فرودگاه پیام و پایگاه فضایی ماهدشت بازدید کرد.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.