روش غیرفعال کردن مصرف اینترنت آزاد ایرانسل و همراه اول

در این مطلب به آموزش روش غیرفعال کردن مصرف اینترنت آزاد اپراتورهای همراه اول و ایرانسل می‌پردازیم. با فاواپرس همراه ما باشید.

یکی از مشکلات تمام مشترکان اپراتورهای تلفن‌های همراه ایرانسل و همراه اول قطع نشدن خودکار اینترنت همراه پس از تمام شدن بسته‌های اینترنتی و مصرف اینترنت با تعرفه آزاد است. ما در این مطلب روش غیرفعال کردن مصرف اینترنت آزاد را به شما آموزش می‌دهیم.

مشترکان زیادی هستند که با قبض‌هایی با مبالغ بالا به دلیل استفاده کردن از اینترنت با تعرفه آزاد مواجه شده‌اند و به دنبال پاسخ این سوال هستند که چگونه مصرف اینترنت آزاد را قطع کنیم؟

روش غیرفعال کردن مصرف اینترنت آزاد

غیرفعال کردن مصرف اینترنت آزاد تلفن همراه از طریق کدهای دستوری اعلام شده صورت می‌گیرد. مصرف اینترنت آزاد به این معناست که شما وقتی بسته اینترنت فعال بر روی خط خود دارید و تمام می‌شود، برای استفاده از اینترنت به صورت آزاد یا از موجودی شارژ شما کم می‌شود یا هزینه آن بر روی قبض شماره شما اعمال می‌شود.

در زمان نگارش این مطلب، هزینه استفاده از اینترنت آزاد برای مشترکین سیم کارت‌های دایمی هر کیلوبایت 0.4 ریال و برای مشترکین سیم کارت‌های اعتباری 0.6 ریال است. در صورتی که بسته اینترنت شما به پایان رسد با استفاده از طرح کنترل مصرف اینترنت آزاد می‌توانید از شارژ سیم‌کارت خود در برابر مصرف اینترنت آزاد محافظت کنید.

یعنی اگر بسته اینترنت فعالی بر روی خط شما نبود بسته اینترنت شما قطع می‌شود تا شما دوباره اقدام به خرید بسته اینترنت همراه جدید کنید. اگر شما از کاربران همراه اول یا از کاربران ایرانسل هستید می‌توانید برای نحوه غیرفعال کردن مصرف اینترنت آزاد با شماره گیری کدهای دستوری اقدام کنید.

هزینه مصرف یک گیگابایت اینترنت آزاد در سیم کارت های دائمی حدود 42 هزار تومان است و هزینه مصرف یک گیگابایت اینترنت آزاد در سیم کارت های اعتباری حدود 63 هزار تومان است.

کاربران اپراتورهای تلفن همراه برای خرید یک گیگابایت اینترنت حدود 5 هزار تومان باید پرداخت کند. در صورتی که اگر مشترکی بعد از اتمام بسته اینترنت همراه خود بسته اینترنتی خریداری نکند و از اینترنت آزاد استفاده کند، در هزینه‌های سیم کارتش اختلاف قیمت بسیار زیادی به وجود می‌آید.

کد‌های دستوری اپراتورهای تلفن همراه اعدادی هستند که شما به راحتی می توانید از این کد ها استفاده کنید. برای شماره گیری این کدها نیازی نیست مبلغی پرداخت کنید و به صورت رایگان می‌توانید این کد ها را شماره گیری کنید.

شما با هر نوع تلفن همراهی که دارید می‌توانید این کدها را شمارگیری کنید و نیاز به گوشی با قابلیت خاصی نیست، در اینجا آموزش لغو اینترنت آزاد ایرانسل و آموزش لغو دیتای آزاد همراه اول را ارائه داده‌ایم.

نحوه غیرفعال کردن مصرف اینترنت آزاد اپراتورهای ایرانسل و همراه اول

آموزش غیرفعال کردن مصرف اینترنت آزاد همراه اول: اگر شما از مشترکین همراه اول هستید می‌توانید با شماره گیری کد لغو اینترنت آزاد همراه اول جهت غیرفعال کردن مصرف اینترنت آزاد پس از به پایان رسیدن بسته اینترنت همراه اول اقدام کنید و مصرف اینترنت آزاد سیم کارت همراه اول خود را غیر فعال کنید.

غیرفعال کردن مصرف اینترنت آزاد همراه اول

مشترکین اپراتور همراه اول که از کد لغو اینترنت آزاد همراه اول استفاده کرده‌اند، می‌توانند با شماره گیری کد دستوری زیر جهت فعال سازی مجدد مصرف اینترنت با تعرفه آزاد اقدام نمایند تا پس از اتمام بسته اینترنت همراه به طور خودکار اینترنت آزاد همراه اول برای شما فعال شود.

غیرفعال کردن مصرف اینترنت آزاد همراه اول

برای استعلام باقی مانده حجم اینترنت همراه اول با شماره گیری کد دستوری زیر می‌توانید حجم باقی‌ مانده اینترنت همراه خود را در اپراتور همراه اول مشاهده کنید.

غیرفعال کردن مصرف اینترنت آزاد همراه اول

آموزش غیرفعال کردن مصرف اینترنت آزاد ایرانسل: اگر از مشترکین اپراتور ایرانسل هستید می‌توانید با شماره گیری کد دستوری لغو دیتای آزاد ایرانسل جهت غیرفعال کردن مصرف اینترنت آزاد سیم کارت خود پس از به اتمام رسیدن بسته اینترنت همراه ایرانسل اقدام کنید.

غیرفعال کردن مصرف اینترنت آزاد ایرانسل

مشترکین ایرانسلی که از کد دستوری لغو دیتای آزاد ایرانسل بهره بردند همچنین می‌توانند با شماره گیری کد دستوری زیر جهت فعال سازی مصرف اینترنت با تعرفه آزاد اقدام کنند تا پس از پایان بسته اینترنت همراه خود به طور خودکار اینترنت آزاد ایرانسل برایشان فعال شود.

غیرفعال کردن مصرف اینترنت آزاد ایرانسل

برای استعلام گرفتن حجم باقی مانده اینترنت ایرانسل با شماره گیری کد دستوری زیر می‌توانید حجم باقی مانده اینترنت همراه ایرانسل خود را مشاهده کنید.

غیرفعال کردن مصرف اینترنت آزاد ایرانسل

در حال حاضر دیتای موبایل و بخصوص بسته‌های اینترنت همراه ارائه ‌شده توسط اپراتورها تلفن همراه حداکثر استفاده افراد به اینترنت را تشکیل می‌دهد؛ از آنجا که یکی از مشکلات همیشگی کاربران تلفن‌های همراه که گاهی بار مالی زیادی برای آنها تحمیل می‌کند، قطع نشدن اینترنت همراه بعد از تمام شدن بسته‌های اینترنتی و مصرف اینترنت به نرخ آزاد است.

رگولاتوری با هدف مدیریت هزینه‌ها، شفاف‌سازی و جلوگیری از مصرف اینترنت با تعرفه آزاد برای مشترکین، اپراتورها تلفن همراه را ملزم کرده است کد دستوری غیرفعال کردن مصرف اینترنت آزاد را ایجاد کنند.

به علت شکایت‌های بی‌شمار مشترکین از اپراتورهای تلفن همراه، رگولاتوری امکانی را فراهم کرده است تا کاربران این اپراتورها بتوانند با کد دستوری نسبت به غیرفعال کردن مصرف اینترنت آزاد اقدام کنند.

تعرفه اینترنت همراه در کشورمان به شدت بالا است و برخلاف اعتراضات مشترکان هنوز هم در لیست بسته‌های اپراتور‌های ایرانسل و همراه اول در شماره‌گیری کدهای USSD، سرویس‌های پرحجم به چشم نمی‌خورد.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.