معاون علمی و فناوری رییس جمهور:

فارسی نهمین زبان در دنیای اینترنت است

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه زبان فارسی نهمین زبان در اینترنت محسوب می شود، گفت: هر چه پلتفرم ها را توسعه دهیم، قدرت نفوذ فرهنگی ما در دنیا توسعه می یابد.

به گزارش « فاواپرس»، سورنا ستاری امروز یکشنبه در مراسم رونمایی از سبد محصولات زندگی تبیان گفت: امروزه ما هزینه‌های بسیار زیادی برای آموزش در کشور صرف می‌کنیم و کمتر کشوری مانند ما این طور بودجه کشور را به امر آموزش اختصاص می‌دهد اما با این وجود مردم آن طور که باید تأثیر آموزش را در زندگی خود نمی‌بینند.

وی گفت: حداقل باید تأثیر بودجه‌ای که صرف آموزش می‌شود در GDP کشور دیده شود اما این طور نیست.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید در حوزه‌های علوم انسانی به امر آموزش توجه شود، گفت: اکنون از نظر تعداد مقالات در رتبه ۱۵ دنیا هستیم و در حوزه مهندسی از نظر رشد تعداد مقالات در میان ۱۰ کشور اول هستیم اما موضوع آن است که تنها تولید علم مهم نیست و باید از این علوم برای تربیت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه قدرت علوم انسانی، ایجاد فرهنگ است، گفت: ما روش‌هایی را پیدا کرده ایم که فرهنگ غنی چند هزاره ساله ایرانی را در رفتار روزمره مردم و تجهیزاتی که فرزندانمان استفاده می‌کنند، ببینیم. این روش راهی جز توسعه پلتفرم نیست.

ستاری تصریح کرد: پلتفرم‌ها، ایجاد زیرساختی برای استفاده از نوآوری‌ها هستند و با توسعه آنها می‌توان علوم انسانی را با مهندسی تلفیق کرد.

وی با بیان اینکه زبان فارسی نهمین زبان در دنیای اینترنت است، گفت: تعداد صفحات فارسی در فضای مجازی چندین برابر عربی است و این در حالی است که از نظر جمعیتی، فارسی زبانان نسبت به عرب زبانان کمتر هستند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطرنشان کرد: هر چه بتوانیم پلتفرم‌ها را توسعه دهیم، قدرت نفوذ فرهنگی ما در دنیا توسعه می‌یابد. این پلتفرم‌ها باید به توسعه محصول از جمله فیلم، انیمیشن، گیم و امثال اینها بینجامد.

ستاری گفت: نگاه سازمان تبلیغات اسلامی در این حوزه رو به جلو است و فرهنگی که در این سازمان در خصوص توسعه پلتفرم‌های فضای مجازی ایجاد شده، ارزشمند است.

وی افزود: دانشجویان ما به ویژه در حوزه علوم انسانی می‌توانند نوآوری‌های خود را توسعه دهند و سازمان تبلیغات اسلامی می‌تواند زیرساخت جذب آنها باشد. ما نیروی انسانی فوق العاده ای داریم و باید به سمت اتصال آنها حرکت کنیم.

ستاری یکی از مشکلات ساختاری کشور را مقابله با نوآوری عنوان کرد و گفت: سیستم دولتی ما هر نوآوری را در نطفه خفه می‌کند و این تبعات اقتصاد نفتی است. این فرهنگ باید اصلاح شود و ما وظیفه داریم برای اشتغال و ایجاد محیط کسب و کار، فرهنگ نوآوری پلتفرمی را توسعه دهیم.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.