افشای مشخصات دوربین شیائومی Mix 5 و Mix 5 پرو

شیائومی Mix 5 و Mix 5 پرو ، یک دوربین جلو ۴۸ مگاپیکسلی خواهند داشت. انتظار می‌رود سنسور‌های دوربین شیائومی Mix 5 در پنل پشتی، شامل یک ماژول اصلی ۵۰ مگاپیکسلی به همراه OIS 48 مگاپیکسلی فوق عریض و لنز تله فوتو با وضوح مشابه و پشتیبانی از زوم اپتیکال ۲ برابر باشد.

دوربین گوشی هوشمند، یکی از عناصر اصلی آن است و یکی از دلایل مهمی که افراد را ترغیب به خرید گوشی خاصی می‌کند، دوربین آن ‌می‌باشد. بر اساس اطلاعات درز کرده، انتظار می‌رود سنسور‌های دوربین شیائومی Mix 5 در پنل پشتی، شامل یک ماژول اصلی 5۰ مگاپیکسلی به همراه OIS 48 مگاپیکسلی فوق عریض و لنز تله فوتو با وضوح مشابه و پشتیبانی از زوم اپتیکال ۲ برابر باشد.

این روز‌ها نه تنها سخت افزار دستگاه، بلکه الگوریتم‌های بهبود کیفیت تصویر نیز می‌توانند کیفیت تصاویر را بهبود ببخشند. در این جا همه چیز به عملکرد دستگاه برمی گردد؛ پردازنده‌ای که اطلاعات را بطور سریع و کارآمد پردازش کند. تنها با یک دوربین خوب در گوشی هوشمند، می‌توان ارتباط هماهنگ و بدون نقصی را با چیپست پردازنده تصویر (ISP) برقرار کرد. به همین دلیل شرکت‌ها در تلاش برای ساخت ISP‌های انحصاری هستند. ISP شخصی روشی است که در سال ۲۰۲۲ توسط شرکت‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

از جمله این شرکت‌ها می‌توان شیائومی را نام برد. این شرکت سال گذشته، پردازنده تصویر Surge C1 را در گوشی شیائومی Mi Mix Fold معرفی کرد. این پردازنده سبب بهبود نور تصویر در کیفیت پایین می‌شود و همچنین فوکوس خودکار، تعادل رنگ سفید و نوردهی را بهبود می‌بخشد. Xiaomi Mix 5 Pro نیز تکنیک‌های تصویربرداری پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهد که توسط پردازنده Surge C2 این امر امکان پذیر خواهد شد.

دوربین شیائومی Mix 5

دوربین شیائومی Mix 5 و Mix 5 پرو با تراشه Surge C ۲

طبق گزارشات منتشر شده، شیائومی Mix 5 و Mix 5 پرو  ، یک دوربین جلو ۴۸ مگاپیکسلی خواهند داشت. انتظار می‌رود سنسور‌های پشت گوشی شیائومی Mix 5 شامل یک ماژول اصلی 5۰ مگاپیکسلی به همراه OIS 48 مگاپیکسلی فوق عریض و لنز تله فوتو با وضوح مشابه و پشتیبانی از زوم اپتیکال ۲ برابر باشد.

Xiaomi Mix 5 Pro همچنین دارای حداقل سه سنسور ۴۸+۴۸+5۰ مگاپیکسلی در دوربین اصلی خواهد بود و یک optical stub دوگانه و زوم اپتیکال 5 برابررا ارائه می‌دهد. احتمالاً Sony IMX707 یا Sony IMX766 به عنوان سنسور اصلی در هر دو گوشی هوشمند عمل خواهند کرد. همچنین طبق گزارشات شیائومی ۱۲ اولترا احتمالا در سه ماه اول و دوم ۲۰۲۲ عرضه نخواهد شد. پرچمدار سری Mix 5 شیائومی باید در ماه مارس معرفی شود. اما فروش محصولات جدید در سه ماهه دوم سال جاری آغاز خواهد شد.

مدت هاست شایعاتی در خصوص عرضه شیائومی Mix 5 و شیائومی Mix 5 پرو در بهار امسال نیز منتشر شده است. همچنین گزارش شده که شیائومی، عرضه Xiaomi 12 Ultra را به نفع سری جدید آزمایشی Mix کنار گذاشته است. در ماه فوریه یا مارس سال آینده این موضوع مشخص خواهد شد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.