نماینده مجلس:

در بودجه سال آینده 10 هزار میلیارد تومان برای شبکه ملی اطلاعات پیش‌بینی شده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد طبق بودجه 1401 وزارت ارتباطات می‌تواند 10 هزار میلیارد تومان برای توسعه شبکه ملی اطلاعات اختصاص دهد. به گفته وی در لایحه بودجه این وزارتخانه مجاز است از طریق مولدسازی و فروش اموال و دارایی‌های مازاد منقول و غیرمنقول خود و دستگاه‌های تابعه، این رقم را فراهم کند.

به گزارش فاواپرس، مصطفی طاهری در گفت‌وگو با خانه ملت به بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال آینده اشاره کرد و گفت: «رشد اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال آینده در مقایسه با سایر دستگاه‌ها مناسب است. از سوی دیگر شبکه ملی اطلاعات در بودجه 1401 به خوبی دیده شده، که اقدام ارزشمندی است؛ به این معنا که در بسیاری از سیاست‌گذاری‌ها می‌توان ردپای شبکه ملی اطلاعات را دید.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای شبکه ملی اطلاعات وظیفه یک دستگاه نیست، افزود: براساس لایحه بودجه وزارت ارتباطات مجاز است از طریق مولدسازی و فروش اموال و دارایی‌های مازاد منقول و غیرمنقول خود و دستگاه‌های تابعه، 10 هزار میلیارد تومان برای توسعه شبکه ملی اطلاعات اختصاص دهد.

به گفته وی اگر بتوان پیشنهادات دولت در بودجه 1401 را برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصویب کرد؛ اعتبارات این وزارتخانه سال آینده نسبت به سال‌های قبل رشد مناسبی خواهد داشت: در زمینه ساخت داخل در حوزه تجهیزات مخابراتی، دولت التکرونیک و یکپارچه سازی و… تبصره‌ها و جداول خوبی در لایحه بودجه 1401 درج شده است.

لازم به ذکر است که از لایجه بودجه سال آینده، 13 هزار میلیارد و 988 میلیون تومان بودجه برای وزارت ارتباطات در نظر گرفته شده است. همچنین توسعه شبکه ملی اطلاعات یکی از راهبردهای اصلی وزارت ارتباطات و مورد تاکید دولت سیزدهم تعریف شده است.

گفتنی است بودجه‌ای که دولت سیزدهم برای شبکه ملی اطلاعات در خواست داده از بودجه‌ای که بر اساس برنامه پنجم توسعه تقریبا برای یک دهه به این موضوع اختصاص داده شده بود نیز، بیشتر است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.