انجمن تجارت الکترونیک تهران در واکنش به پیشنهاد مصادره کسب‌وکارها: نهادهای متولی پاسخ دهند

انجمن تجارت الکترونیک تهران در واکنش به یادداشت اخیر حسین شریعتمداری از نهادهای متولی خواسته است در برابر «اظهارنظرهای غیرکارشناسی، غیرواقعی و خلاف قانون» اقدام کنند.

فاواپرس: انجمن تجارت الکترونیک تهران در بیانیه منتشرشده توسط این انجمن، اظهارنظرهای منتشرشده توسط برخی رسانه‌ها را بی‌اساس خواند.

انجمن تجارت الکترونیک تهران در بیانیه‌ای مخالفت خود را با اظهارنظرهای غیرکارشناسی درباره اکوسیستم فناوری کشور اعلام کرد و خواستار برخورد قانونی با آن‌ها شد. در این بیانیه آمده است که کارآفرینان و فعالان اقتصاد دیجیتال همچنان در مسیر توسعه قرار دارند و با وجود تمام ناملایمت‌ها، از کار خود دست نمی‌کشند.

چندی پیش اظهارنظرهایی از سمت برخی مسئولان و صاحبان رسانه‌های دولتی مبنی بر لزوم مصادره استارتاپ‌ها منتشر شد؛ اظهاراتی که بیش از همیشه امید و انگیزه را در دل صاحبان این پلتفرم‌ها و فعالان اکوسیستم استارتاپی کشور کمرنگ می‌کرد. در پی این اظهارنظرها، انجمن تجارت الکترونیک تهران در بیانیه‌ای مخالفت خود را با این‌گونه اظهارات اعلام کرد. در این بیانیه آمده است: «برخی رسانه‌ها در هفته‌های اخیر، کسب‌وکارهای دیجیتال را به ناهنجاری‌های فرهنگی متهم کرده و پیشنهاد به مصادره‌ آن‌ها داده‌اند. گذشته از تضاد بارز این نظرها با مفهوم مالکیت خصوصی که صراحتاً در اصول ۴۶ و ۴۷ قانون اساسی آمده، بی‌اعتمادی و ناامیدی طیف وسیعی از کارآفرینان را نیز به‌همراه داشته است.»

انجمن تجارت الکترونیک تهران در این بیانیه اعلام کرده که طرح اتهام‌های بی‌اساس و خدشه‌دار کردن هویت کسب‌وکارها توسط برخی رسانه‌ها، حاصلی جز افزایش شکاف اجتماعی، کاهش فعالیت‌های مولد اقتصادی و خروج بیشتر سرمایه‌های مادی و انسانی از کشور ندارد.

همچنین در این بیانیه به استمرار تلاش‌های فعالان حوزه اقتصاد دیجیتال برای توسعه‌یافتن تأکید شده و آمده است: «هرچند که کارآفرینان و فعالان اقتصاد دیجیتال ایران همچون گذشته در مسیر توسعه در حرکت‌ هستند و با وجود این ناملایمت‌ها، از کار و ارزش‌آفرینی دست نمی‌کشند، اما نمی‌توان و نباید منکر پیامدهای این‌چنین اظهارنظرهایی شد و به‌سادگی از کنارشان گذشت.»

انجمن تجارت الکترونیک تهران در انتهای بیانیه منتشرشده از نهادهای متولی حوزه تجارت الکترونیک و فضای مجازی کشور خواسته است تا بر مبنای قانون، به حمایت از فعالان اقتصاد دیجیتال کشور برخاسته و در برابر اظهارنظرهای غیرکارشناسی، غیرواقعی و خلاف قانون اقدام کنند.

فاواپرس / انجمن تجارت الکترونیک تهران در واکنش به پیشنهاد مصادره کسب‌وکارها: نهادهای متولی پاسخ دهند

روز گذشته وزیر ارتباطات نیز در واکنشی نسبت به اظهارنظرهای منتشرشده پیرامون تغییر مالکیت استارتاپ‌ها گفت که این اظهارات نظرات شخصی است و مورد‌تأیید دولت نیست. او همچنین تأکید کرد که چنین مسائلی نباید جدی گرفته و پیگیری شوند.

زارع‌پور مالکین و نخبه‌هایی را که در پلتفرم‌های داخلی فعالیت می‌کنند، سرمایه‌های کشور دانست و گفت: «آن‌ها ما را از حضور سکوهای خارجی که در کشورهای دیگر فعالیت می‌کنند، بی‌نیاز کرده‌اند.»

 

 

 

 


خبرهای مرتبط

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.